Friday, February 8

Ciasto czekoladowe gotowe w 60 sekund - Walentynki 2013


Jak Wam minął Tłusty Czwartek? Ja zjadłam 2 i trochę pączka, a wieczorem z K. usmażyłyśmy całą michę oponek z przepisu naszej Mamy :) Ale dziś (pozostając w temacie czekolady) coś dla tych, u których spadek glukozy we krwi objawia się szybkim przeglądem wszystkich kuchennych (i nie tylko) szafek w poszukiwaniu "czegoś słodkiego". Znalazłam ten przepis jakiś czas temu TU i szczerze mówiąc nie do końca wierzyłam, że się uda. A jednak, 60 sekund (ze stoperem w ręku, a raczej z czasomierzem mikrofalówki) zajmuje "upieczenie" tego ciasta! A co ze smakiem? Jeśli lubicie ciężkie, zakalcowate brownie to się nie zawiedziecie. A jeśli macie jeszcze pod ręką lody waniliowe, konfiturę wiśniową lub bitą śmietanę...


Przepis na 2 małe kubki:
 
składniki:
  • 4 łyżki mąki
  • 4 łyżki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 3 łyżki mleka
  • 1 łyżka oleju
  • 1 jajko
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
przygotowanie:

Wszystkie składniki wymieszałam. Kubek napełniłam masą do 2/3 wysokości i wstawiłam do mikrofalówki na 60 sekund (czas może się różnić w zależności od typu mikrofalówki, jeśli masa jest zbyt płynna trzeba wstawić na kilka sekund dłużej). I TYLE :)

Smacznego!

Czekam z niecierpliwością na Wasze komentarze po spróbowaniu ciasta (przed też) :) 
A co w przyszłym tygodniu? 
Mam do zrobienia jeszcze 3 walentynkowe desery, więc będzie słodko :)

14 comments:

  1. Rewelacja! Od przeczytania przepisu do zjedzenia mija jakieś pięć minut. Idealne na niezapowiedziane wizyty znajomych :) Pozdrawiam ze Szczecina!

    ReplyDelete
  2. Szalenie mi się podoba ta czekolada w kubku!
    Takie ciasto pysznie jest jeść w Kochanym Towarzystwie.

    ReplyDelete
  3. Ale walentynkowo, chyba będę musiała wypróbować któryś z przepisów bo M. mi nie da spokoju jak zobaczy te pyszności :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. A co myślałaś - nie ma lekko ;)

      Delete
    2. Jutro przyjeżdża i już wymyślił, że będziemy robić ciasto :)

      Delete
  4. Jeszcze takiego nie robiłam, pyszna sprawa!:)

    ReplyDelete
  5. Czekolada na Walentynki, na obniżony poziom cukry w krwi, zawsze :D

    ReplyDelete
  6. Muszę zapamiętać. Mam czasami takie zachcianki:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
  7. Szkoda,ze nie mam mikrofalówki :(((

    ReplyDelete
  8. Myślę, że rzuciłabym się na ten kubek z lodami w drugiej ręce :)

    ReplyDelete
  9. A mi się mikroala zepsuła, zanim jeszcze nauczyłam się z niej korzystać :P
    Szkoda, że nie będę mogła spróbować, bo wygląda smakowicie :)

    ReplyDelete
  10. Niestety nie mam mikrofalówki, ale gdybym miała zapewne bym je upiekła:) pozdrawiam ciepło Jola Szyndlarewicz

    ReplyDelete

Bardzo mi będzie miło jeśli zostawisz komentarz :) Serdecznie pozdrawiam i zapraszam :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...