Tuesday, February 26

Bezy


Plany standardowo wzięły w łeb. Pochorowałyśmy się z N. i tyle. Trzy zapowiedziane desery walentynkowe poczekają na swoją kolej. A dziś też coś słodkiego i uzależniającego. Bezy wg. przepisu Doroty. Nie wiem jak wy, ale ja uwielbiam, zwłaszcza takie z ciągnącym się środkiem. Zanim wszystkie zjecie, zostawcie trochę na jutro, będzie tzw. ciąg dalszy :)


Przepis (w całości cytuję za Moje Wypieki):

składniki:
  • 4 białka
  • szczypta soli
  • 250 g cukru
  • ew. łyżeczka soku z cytryny - ja nie dałam
przygotowanie:

Białka ubić na sztywno mikserem na wysokich obrotach dodając szczyptę soli. Muszą być naprawdę sztywne (najlepiej zrobić test odwracając pojemnik z nimi do góry dnem ;). Dodać sok z cytryny i nadal ubijać. Następnie dodawać partiami cukier (to bardzo ważne), po jednej łyżce, cały czas ubijając.
Nałożyć do rękawa z ozdobną końcówką i wyciskać na blachę (ja nakładałam porcje łyżką). Zostawiać między nimi nieduże odstępy - trochę jednak urosną.
Piec - to już sposobem Nigelli - około 45 minut do godziny w temperaturze 140ºC (mi wystarczyło 35 minut, po tym czasie byłyby zbyt suche, trzeba po prostu skosztować).

Smacznego!

Pozdrawiam serdecznie i zapraszam jutro (mam nadzieję) :)


 

7 comments:

  1. Wyszły ci wspaniale. Ja zawsze z bezami mam problem, bo mi ciemnieją podczas pieczenia. Jak to zrobiłaś, że pozostały takie jasne?

    ReplyDelete
  2. Ewe, powiem szczerze, że nie wiem :) Ja lubię ciągnące w środku, nie czekam aż wyschną. Może spróbuj z niższą temperaturą, albo wstaw na niższą półkę w piekarniku. Nie mam pojęcia jakim cudem te kupne są śnieżnobiałe.

    ReplyDelete
  3. Kochana, czemu my do Ciebie nie przyjechaliśmy... :( Same pyszności!

    ReplyDelete
  4. Jak cudne obłoczki!
    Zdjęcia piękne,romantyczne...

    ReplyDelete
  5. Mmm, uwielbiam bezy :) Tobie wyszły idealne :)

    ReplyDelete
  6. Minimalizm i klasyka! :) P.S. Karolina, czekamy na ciąg dalszy :)

    ReplyDelete

Bardzo mi będzie miło jeśli zostawisz komentarz :) Serdecznie pozdrawiam i zapraszam :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...