Saturday, March 5

Tort etap III - krem śmietanowo-serowy z ananasem i masa maślana


Trzecia odsłona tortu. Pyszny i lekki krem śmietanowo-serowy z ananasem - świetna alternatywa dla typowego kremu tortowego :) I masa maślana, która oddziela śmietanę od masy cukrowej.
  
Przepis na krem* (na tort o śr. 20 cm):
składniki:
1/4 litra śmietany 30%
1/2 małego kubka śmietany 18%
1/4 szklanki cukru
sok z 1/4 cytryny
1 serek Bieluch
1 1/2zagęstniki – śmietan-fix
1/2 puszki ananasa

przygotowanie:
Śmietanę 30% ubiłam na sztywno. Bielucha, śmietanę 18%, cukier i sok z cytryny zmiksowałam. Dodałam ubitą śmietanę, a na końcu zagęstniki. 
Rozłożyłam na cieście, a na masę położyłam ananasa.

*Oryginalny przepis pochodzi z bloga Moje Co Nieco.


Przepis na masę maślaną:

składniki:
1/2 kostki masła 
1/4 szkl. cukru pudru
kilka kropli aromatu pomarańczowego

przygotowanie:
Utarłam masło z cukrem na puch, a na koniec dodałam aromat.

Pozdrawiam serdecznie :) Jeszcze dziś finał =D

4 comments:

  1. Masa maślana idealna. czekam na finał!

    ReplyDelete
  2. Śmietan-fix - świetna sprawa. I bez chemii! Bo to tylko glukoza i skrobia, no co prawda ta już chyba zagęszczona czy modyfikowana, ale to nie taka jeszcze tragedia.

    A ja dzisiaj popsułam masę czekoladowo-śmietanową i musiałam kupić następną śmietanę. Tą ubiłam już bez udziwnień.

    Masa serowo-śmietanowa - Mmm!

    ReplyDelete
  3. Świetny cykl o torcie. Czekam na kolejne odcinki

    ReplyDelete

Bardzo mi będzie miło jeśli zostawisz komentarz :) Serdecznie pozdrawiam i zapraszam :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...