Tuesday, January 4

Chleb bananowy


Chleb bananowy kojarzy mi się z amerykańskimi filmami familijnymi z lat 90. Podobnie jak zostawianie ciasteczek i mleka dla Mikołaja :) 
Doskonały sposób na wykorzystanie przejrzałych bananów. Przepis jest bardzo prosty, można dodać do niego migdały, rodzynki, owoce kandyzowane, czekoladę, wiórki kokosowe, orzechy - kombinacji mnóstwo :) Orginalny przepis TU.
Do ciasta dodałam mus jabłkowy zamiast części oleju, czyli wersja light (chociaż nie wiem, czy mus mojej mamy można nazwać niskokalorycznym) :) Można też zastąpić olej masłem. 


Przepis: 

składniki (na blachę 10x20): 

3 lub 4 dojrzałe banany
4 łyżki oleju + 2 łyżki musu jabłkowego (lub 6 łyżek oleju)
1/2 szklanki cukru
1 roztrzepane jajko
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1,5 szklanki mąki
szczypta soli

przygotowanie:

Przygotowanie proste jak muffinek - suche do suchego, mokre do mokrego. Wymieszałam rozgniecione widelcem banany z olejem, musem i jajkiem. Następnie dodałam do masy wymieszane ze sobą mąkę, cukier, cukier waniliowy, sodę i sól. Dokładnie wszystko wymieszałam - ciasto ma pozostać grudkowate. Włożyłam do nagrzanego do 170 st. C piekarnika na ok. 50 min. 

Smacznego!

7 comments:

  1. jestem fanką takich wilgotnych i cięzkich chlebków.
    są wspaniałe, a bananowy to mój ulubiony.

    ReplyDelete
  2. Och, bananowe chlebki... Zawsze, wszędzie i w chorobliwych ilościach. ;))

    ReplyDelete
  3. Takiego jeszcze nie piekłam. Ciekawa jestem jak smakuje.
    POzdrawiam serdecznie:)

    ReplyDelete
  4. uwielbiam chlebki bananowe i gdy tylko mam bardzo dojrzałe banany, łatwo daję się skusić na upieczenia takiego :)

    ReplyDelete
  5. Uwielbiam chelebek bananowy, a twój wygląda tak samkowicie, że najchętniej wyciągnęłabym po niego rękę :)

    ReplyDelete
  6. Klub Maniaczek Chlebków Bananowych zakładamy :)

    Aniu - raz upieczesz i też się zakochasz :)

    ReplyDelete
  7. mniam... mniam:) chlebek wyglada pysznie i az mam ochote skubnac kawaleczek:)

    ReplyDelete

Bardzo mi będzie miło jeśli zostawisz komentarz :) Serdecznie pozdrawiam i zapraszam :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...