Tuesday, October 12

Muffinki jabłkowo-cynamonowe


Długo mnie nie było, a muffinki czekają już chyba z miesiąc :) Kto nie lubi babeczek? Szybko się je robi, jeszcze szybciej zjada i świetnie nadają się na piknik, a kto nie lubi pikników? I tak można by było w kółko :) Przepis na muffinki z jabłkami znalazłam w internecie i dostosowałam do swoich potrzeb :) Babeczki są bardzo proste do zrobienia, nawet jak kiedyś w odwrotnej kolejności pomieszałam składniki to wyszły przepyszne, więc polecam dla małych i dużych :)

Przepis (na 6 muffinek):
duże jabłko 
szklanka mąki razowej (lub zwykłej)
jajko 
2 czubate łyżki cukru 
1/4 kostki masła 
1/4 szklanki mleka
płaska łyżeczka proszku do pieczenia
łyżeczka cynamonu
szczypta soli
sezam do posypania
cukier puder do posypania 

Włączam piekarnik i nagrzewam go do temperatury 200 stopni. Rozpuszczam masło. Jabłko obieram, pozbywam się gniazd nasiennych i kroję w kostke. Jajko roztrzepuję z mlekiem. Do mąki dodaję cukier, cynamon, proszek do pieczenia i sól. Wszystko to mieszam i wlewam jajka z mlekiem oraz przestudzone masło. Po wymieszaniu dodaję jabłko i jeszcze raz mieszam. Ciastem wypełniam foremki (wyłożone papierem do pieczenia lub papilotkami) do ¾ ich wysokości. Posypuję odrobiną sezamu i piekę przez 20-25 minut. Po wyjęciu z foremek posypuję cukrem pudrem :)

 

No comments:

Post a Comment

Bardzo mi będzie miło jeśli zostawisz komentarz :) Serdecznie pozdrawiam i zapraszam :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...