Tuesday, September 14

Potrawka z kurczaka z curry

Zachciało mi się curry:) Już od dłuższego czasu miałam kupić mleko kokosowe i zrobić prawdziwe curry, ale zawsze zapomnę, więc zrobiłam ze śmietanką i też jest pyszne. Gdzieś kiedyś wpadł mi w ręce przepis jak samemu zrobić w domu mleko kokosowe, muszę poszukać i spróbować :)



Przepis:
składniki:
  • 2 piersi z kurczaka
  • pół puszki ananasów
  • pół puszki kukurydzy
  • 2 torebki ryżu
  • 2 łyżki oleju
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 100 ml soku z ananasów (z puszki)
  • 2 łyżeczki mąki
  • łyżeczka soku z cytryny 
  • przyprawy: curry, sól, sos sojowy, słodka papryka
  • sezam 
przygotowanie:
  • mięso pokroić w kostkę 
  • marynować w mieszance przypraw, soku z cytryny i oleju ok. 1h
  • ananasa pokroić w kostkę
  • mięso w marynacie wrzucić na rozgrzaną patelnię i smażyć aż nabierze złotego koloru
  • do mięsa dodać ananasy i kukurydzę
  • zmniejszyć ogień i chwilę pogotować 
  • śmietankę, sok z ananasów i mąkę lekko ubić, żeby nie było grudek
  • wlać do mięsa z ananasami i kukurydzą
  • zagotować i dusić aż sos straci posmak mąki, i zgęstnieje 
  • doprawić do smaku
  • podawać z ugotowanym ryżem, posypane sezamem
Smacznego!

No comments:

Post a Comment

Bardzo mi będzie miło jeśli zostawisz komentarz :) Serdecznie pozdrawiam i zapraszam :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...