Monday, May 2

Białe czekoladki z borówkami


Jak się zapewne domyślacie na urodziny mojej córki przygotowałam cały zastęp jedzenia - od przystawek po deser. Ale zdjęć (i przez to publikacji na blogu) doczekał się tylko tort oraz w tej właśnie chwili czekoladki. Nie znaczy to, że inne potrawy nie były warte pokazania, ale goście nie sprzyjają robieniu zdjęć, a może to raczej zdjęcia robią za dużo zamieszania na przyjęciu? Tak czy inaczej fotek brak. Ale już po imprezie postanowiłam uwiecznić czekoladki, głównie dlatego, że są (przynajmniej wg. mnie) całkiem ładne :) Robiłam je po raz pierwszy i oczywiście nie ustrzegłam się błędu :/ Jako foremkę użyłam formę silkonową do robienia kostek lodu, ale jak wiadomo taki silikon nie jest do końca gładki, więc po wyjęciu z foremek czekoladki nie były błyszczące. Ale od czego jest cukier puder, hi hi :) Następnym razem spróbuję posmarować foremkę stopionym masłem - zobaczymy... Inspiracją do zrobienia czekoladek były cudowne dzieła, które znajdziecie na blogu Cioccolato gatto, a pomysł na nadzienie podrzuciła moja siostra :) Muszę szczerze powiedzieć, że czekoladki są pyszne i gorąco namawiam do ich zrobienia :) I jeszcze jedno - czy wyglądają na "danie" zrobione jedynie z dwóch składników? ;)


Przepis:

składniki:
  • 100 g białej czekolady
  • kilka łyżek dżemu borówkowego (ja miałam z IKEI - osobiście uważam, że jest pyszny ;)
przygotowanie:

Dno i ścianki wgłębień silikonowej foremki posmarowałam roztopioną czekoladą za pomocą pędzelka, schłodziłam w lodówce i czynność powtórzyłam raz jeszcze. Zastygnięte korpusy czekoladek wypełniłam dżemem, zalałam resztą czekolady i schłodziłam. Foremkę owinęłam folią spożywczą - zawsze lepiej to zrobić, żeby czekoladki nie złapały smaku lodówki.


Smacznego!

Bardzo dziękuję za wszystkie komentarze i proszę o więcej ;) Miłego dnia wszystkim życzę, szkoda, że pogoda mało "majówkowa" ;/

27 comments:

  1. Urocze, jeszcze takich nie jadłam...

    ReplyDelete
  2. Przecudne! I na pewno pyszne! Pora wyjąć moje foremki do czekoladek:)

    ReplyDelete
  3. Wyglądają bardzo profesjonalnie i apetycznie.

    ReplyDelete
  4. Piękne są! urocze i z pewnością super smakują:)

    ReplyDelete
  5. mniam! uwielbiam borówki... a z czekoladą jeszcze ich nie łączyłam :)

    ReplyDelete
  6. Coś pięknego! Jestem zachwycona kompozycją na zdjęciach, i kwiatem, i kolorystyką i czekoladkami!!
    Cudo....! :)

    ReplyDelete
  7. przepiekne czekoladki, az chcialoby sie skubnac choc jedna taka pychotke:)

    ReplyDelete
  8. Jakie one ładne i delikatne, a do tego takie pyszne nadzienie :)))

    ReplyDelete
  9. Delikatne i subtelne. Piękne, piękne.

    ReplyDelete
  10. Jak mi przyjemnie :) ciesze się, że zainspirowałaś się moimi czekoladkami!
    Zjadłabym z miłą chęcią Twoją czekoladkę, zwłaszcza że borówki uwielbiam.

    ReplyDelete
  11. Mają w sobie mnóstwo wytwornej, ale subtelnej elegancji - za każdym razem jestem pod wrażeniem Twojego cukierniczego smaku - masz klasę, gust i styl i to widać.:)

    ReplyDelete
  12. ale bym zjadła jedno, dwa a może i zdecydowanie więcej ;)

    ReplyDelete
  13. idealne! musiały być pyyyszne! :)

    ReplyDelete
  14. Eleganckie, delikatne czekoladki.
    Brawo! :D

    ReplyDelete
  15. Uwielbiam białą czekoladę. Super zdjęcia

    ReplyDelete
  16. Nie no.. tym razem wielka rozpusta! ;-))



    www.przysmakiewy.pl

    ReplyDelete
  17. mistrzostwo świata :)
    wyglądają czarująco!

    ReplyDelete
  18. piękne, i tenkształt w kształcie kwiatuszka, mozna wiedzieć gdzie były kupione? jeśli przez internet to byłabym wdzięnacza za linka.


    pozdrawaim

    ReplyDelete
  19. Przepraszam, że dopiero dziś, ale spieszę donieść, że kwiatuszki kupiłam w IKEA, ale nie wiem, czy jeszcze są :)

    ReplyDelete
  20. Dziękuję bardzo za odpowiedź... piszę w sprawie foremek... otóż znalazłam na allegro ( chyba to te) tutaj link
    http://bykawo.blogspot.com/2011/05/biae-czekoladki-z-borowkami.html

    bardzo bym prosiła o potwierdzenie że to te , i poradzenie mi czy foremki rzeczywiście nadają sie do czekladek otóż na stronie załączonego linka wyraźnie pisze że prodult przeznaczony wyłącznie do napełniania wodą... i czy one są silikonowe a przedewszyskim czy są elastyczne, ponieważ kupiłam już kiedyś foremli do lodu" kształt czekoladek advocatek" i niestety trudno się je wyciąga, gdy czeklada jest zbyt cienka pękają przy wyciąganiu :( ...

    Za odpowiedź z góry dziękuję i pozdrawiam

    ReplyDelete
  21. Przykro mi ale nie zamieściła Pani żadnego linka. Ja mam takie
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/60138113/
    i czekoladki się udały. Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  22. dziękuję bardzo:) to te... linka zamieściłam przez pomyłkę nie tego co trzeba... jeszcze raz dziękuję i sukcesów w kuchni jak i w życiu

    ReplyDelete

Bardzo mi będzie miło jeśli zostawisz komentarz :) Serdecznie pozdrawiam i zapraszam :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...