Thursday, April 25

Pudding ryżowy


Pozostając w temacie dziecięcym - choć ja, kiedy byłam dzieckiem, nie cierpiałam zup mlecznych, do tej pory zapach gotowanego mleka innego niż UHT przyprawia mnie o mdłości, a wszelkie zacierki i owsianki omijam szerokim łukiem. Za to kilka lat temu zebrałam się na odwagę i spróbowałam ryżu na mleku - ku mojemu zaskoczeniu był całkiem niezły. Przetestowałam kilka przepisów i ten jest wg. mnie najlepszy - kremowy i bardzo prosty w przygotowaniu. Żeby pudding się udał koniecznie potrzebny jest ryż, który nadaje się do risotto, ja użwam Arborio. Polecam!


Przepis*:

składniki:
  • 1 szkl. ryżu do risotto np. Arborio
  • 4 i 3/4 szkl. mleka
  • 1/2 szkl. cukru
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 i 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 1/4 szkl. śmietanki 36%


przygotowanie:

Ryż, 4 i 1/4 szkl. mleka, cukier i sól umieścić w garnku. Wymieszać i doprowadzić do wrzenia. Zmniejszyć ogień do minimum i gotować pod przykryciem 25 min.- nie mieszać. Po tym czasie dodać resztę mleka z wanilią i gotować na większym ogniu, ciągle mieszając przez 5 minut, aż zredukujemy płyn. Pudding przełożyć do naczynia, przykryć szczelnie powierzchnię folią spożywczą, żeby nie utworzył się kożuch. Schłodzić w lodówce przez 1h. Po tym czasie dodać śmietankę i dokładnie wymieszać. Można podawać z syropem owocowym, cynamonem lub sosem waniliowym. W lodówce przechowywać do 3  dni.

Smacznego!


* Przepis i film instruktarzowy znajdziecie TU.

Pozdrawiam i zapraszam jutro na... obiad :)

7 comments:

  1. Lubię bardzo. Z dodatkiem kardamonu i cynamonu. Zależy oczywiście czy ryż jest odpowiednio "rozpaćkany".
    Pozdrawiam
    A.

    ReplyDelete
  2. Wygląda przepięknie, a smakuje pewnie niebiańsko <3

    ReplyDelete
  3. pyszności :) uwielbiam taki ryż :)

    ReplyDelete
  4. Delikatny i pyszny!
    Zjadłabym z rozkoszą.

    ReplyDelete

Bardzo mi będzie miło jeśli zostawisz komentarz :) Serdecznie pozdrawiam i zapraszam :)

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...